Afbeelding met tekst, schets, tekening, kunst

Automatisch gegenereerde beschrijvingVredeskerk

RK PAROCHIE VAN  ONZE LIEVE VROUW KONINGIN VAN DE VREDE – AMSTERDAM

HOME  ADRES-CONTACT-LINKS  VIERINGEN  SACRAMENTEN  PREKEN |CARITAS   BIDDEN   HISTORIE |KOREN

De koren in de Vredeskerk

Foto’s van de koren verwijderd ivm privacywetgeving (wet AVG)

Het Salve Reginakoor (opgericht in 1918)

Het oudste parochiekoor bestaat uit plm. 20 dames en heren Wij verzorgen regelmatig (plm. Eens per 2 a 3 weken) op zondag de Latijnse Hoogmis die om 10.30 uur begint. Ook zingen wij wel bij huwelijks-vieringen en uitvaarten. Het repertoire is klassiek.

Het Salve Reginakoor zoekt altijd enthousiaste mensen die van zingen houden. Zingt u ook graag, komt u dan eens vrijblijvend kennismaken op een repetitieavond. De repetities worden gehouden op maandag van 19.30 – 21.30 uur. Contactpersoon: Marianne Ketel, Telefoon: 020-6256245

Het Koor van de Lieve Vrede

is in 1996 opgericht door de toenmalige pastoor Pierre Valkering. Sinds 2023 staat het koor onder de bezielende leiding van  Koen Leenaers.  Er wordt wekelijks gerepeteerd op donderdagavond van 19:30 tot 21:45 in de kerk of in de grote zaal van de pastorie. Ongeveer om de week verzorgt het koor de muziek in de zondagse hoogmis (10.30 u)

Het koor legt zich voornamelijk toe op eigentijdse, meerstemmig Nederlandstalige kerkmuziek, met veel nadruk op composities van Antoine Oomen, Bernard Huijbers en Tom Löwenthal, meestal op teksten van Huub Oosterhuis. Zing je graag? Aarzel niet om een paar keer met ons te komen repeteren op donderdagavond. Het koor kan altijd versterking gebruiken. Na een stemtest bij de dirigent kun je dan lid worden van het koor.

Contactpersoon: Anneke Koorn  0616368723

Het Canticum Anglicum

Het koor heeft ongeveer 20 leden, verdeeld over de vier stemgroepen. Men zingt eenmaal in de maand op zondag om 10.30 uur in de Vredeskerk. Daarnaast heeft het koor ook optredens elders. Het repertoire is voornamelijk Engels (Anglicaans). wij hebben repetitieavond elke woensdag van 20.00 - 22.30 uur in de kerk. Contact: bestuur@canticumanglicum.nl